Ekonomi

KRAFTON 2023’te 1.910,6 milyar KRW (44 milyar TL) rekor satışa ulaştı

  • 768 Milyar KRW (17,6 milyar TL) Faaliyet Kârı ve 594,1 Milyar KRW (13,6 Milyar TL) Net Kâr Kaydedildi
  • Satışlardaki artış esas olarak PUBG: SAVAŞ ALANLARI PC/Konsol versiyonları ve BATTLEGROUNDS MOBİL HİNDİSTAN Popülerliğinden kaynaklandı.
  • Her yıl Karanlık & Daha Koyu Mobil Ve inZOI gibi yeni oyunlar çıkarmayı ve bu sayede adım adım büyümeyi hedefliyor.

KRAFTON Inc. (CEO CH Kim), 2023 ve 2023’ün 4. çeyreğine ilişkin ön kazançlarını 26 Ocak’ta açıkladı ve 8 Şubat öğleden sonra bir kazanç görüşmesi gerçekleştirdi.

Konsolide bazda KRAFTON, 1.910,6 milyar Güney Kore Wonu (44 milyar TL), 768 milyar KRW (17,6 milyar TL) Faaliyet Kârı (OP) elde edecek ve 594,1 Milyar KRW (13,6 milyar TL) Net Kâr (NP) bildirdi. Milyar TL). Şirket rekor yıllık satışlara ulaştı. Satış ve Faaliyet Karı yıllık sırasıyla %3,1 ve %2,2 artarken, Net Kar yıllık %18,8 arttı. 2023 yılının 4. çeyreğinde satışlar yıllık %12,8 artışla 534,6 milyar KRW’ye (12,3 milyar TL), Faaliyet Karı ise yıllık %30,3 artışla 164,3 milyar KRW’ye (3,7 milyar TL) yükseldi. ) gül.

PUBG: SAVAŞ ALANLARIPC ve konsol satışları bir önceki yıla göre %37 artarken, en yüksek Eşzamanlı Kullanıcı Sayısı (PCU) Aralık 2023’teki yılın en düşük noktasına kıyasla %70 arttı. BATTLEGROUNDS MOBİL HİNDİSTAN Geçen yıl yeniden faaliyete geçtikten sonra hem trafiği hem de geliri hızla toparladı ve en büyük aylık satışını Aralık ayında kaydetti. KRAFTON, bu sonuç PUBG: SAVAŞ ALANLARIIP’sini, güçlü büyüme beklentilerine işaret eden ve KRAFTON’un iş ve oyun portföyünün Hindistan pazarındaki genişletilebilirliğini gösteren bir analiz olarak analiz etti.

Perşembe günkü toplantıda KRAFTON ayrıca yeni ürünlerini ve şirketin orta ve uzun vadeli planlarını duyurdu. KRAFTON, 2024 yılından itibaren ‘Yaratıcılığı Ölçeklendir’ stratejisi doğrultusunda önümüzdeki yıllarda her yıl yeni oyunlar çıkarmayı planlıyor. Bu bağlamda şirket, Karanlık ve Daha Karanlık Mobil, inZOI, Dinkum Mobil, Proje Siyah BütçesiVe Subnautica 2 gibi değerli oyunları tanıttı. Ayrıca KRAFTON, ikinci taraf yayıncı olarak ondan fazla projeye yatırım yaptığını duyurdu. Şirketin orta ve uzun vadede PUBG: SAVAŞ ALANLARIFikri mülkiyetini franchise edeceğini, Hindistan pazarında bağımsız yayıncılığı ve büyümeyi genişleteceğini ve başta Derin Öğrenme olmak üzere Yapay Zeka alanındaki Ar-Ge yatırımlarını artıracağını duyurdu.

CEO Kim sözlerini şöyle tamamladı: “Geçen yıl özellikle PUBG: SAVAŞ ALANLARI IP’si aracılığıyla tutarlı bir performans elde ederek, gelecek birçok oyunu güvence altına almaya odaklanabildik. Artık ileriye doğru bir adım atmaya hazırız. Bu yıl çalışmalarımızın meyvelerini almaya başlayacağız ve KRAFTON’un adım adım büyümesi için çok değerli bir dönüm noktasına ulaşacağız” dedi.

 

  Kazanç

(4Ç23)

Kazanç

(4Ç22)

% Değişim (Yıllık Bazda)

Satış

5.346

4.738

%12,8

Faaliyet Karı

1.643

1.262

%30,3

 

▲Tablo: KRAFTON’un 2023 4. Çeyrek konsolide bazda (ön) karı (birim: 100 milyon KRW)

 

  Kazanç

(2023)

Kazanç

(2022)

% Değişim (Yıllık Bazda)

Satış

19.106

18.540

%3,1

Faaliyet Karı

7.680

7.516

%2,2

Net kazanç

5.941

5.002

%18,8

▲ Tablo: KRAFTON’un 2023 yılının ilk yarısında konsolide bazda (ön) karı (birim: 100 milyon KRW)

Editörün notu: Bu basın bültenindeki Kore Wonu (KRW) – Türk Lirası (TRY) dönüşümleri 7 Şubat 2024 döviz kuru esas alınarak yapılmıştır.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

habertoprakkale.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu