Ekonomi

Restaurant Brands güçlü satışlarıyla tahminleri aştı

Restaurant Brands International Inc. (NYSE:QSR) son çeyrekte Wall Street beklentilerini aşan güçlü bir performans bildirdi. Şirket, Burger King satış noktalarında talep artışı yaşadı ve Tim Hortons’da güçlü satışları sürdürdü.

Şirketin devam eden enflasyon ortamında değer odaklı yemekler sunmaya odaklanması, müşterileri çeken promosyonlar ve fırsatlarla etkili olduğunu kanıtladı. Bu strateji, piyasa öncesi işlemlerde yaklaşık %2 artış gösteren şirketin ABD’de işlem gören hisselerine de yansıdı.

Placer.ai’den alınan yaya trafiği verileri, Burger King’in ABD’deki lokasyonlarının, Ocak ayında şiddetli soğuk hava nedeniyle yaşanan düşüşe rağmen, ilk çeyrek boyunca olumlu ziyaretçi sayılarını koruduğunu gösterdi. Tim Hortons ise kahve ürünlerine yönelik güçlü talebi görmeye devam etti.

Restaurant Brands bu çeyrekte aynı mağaza satışlarında %4,6’lık bir büyüme açıklayarak %3,78’lik piyasa tahminlerinin üzerinde bir performans sergiledi. Bu büyüme kısmen, analistlerin %3’lük artış tahminlerini aşan ABD Burger King satış noktalarındaki aynı mağaza satışlarındaki %3,9’luk artıştan kaynaklandı.

Bu olumlu sonuçlara ek olarak şirket, ABD’deki Burger King restoranlarının modernizasyonu için 300 milyon dolar daha yatırım yapmayı planladığını açıkladı. Bu yatırım, yüksek performans gösteren restoran işletmecilerine nakit teşvikler sağlamayı ve satış noktalarının yeniden inşası ve tadilatını desteklemeyi amaçlıyor.

Ocak ayının başlarında şirket, Burger King’in ABD’deki en büyük franchise sahibi olan Carrols Restaurant Group’u (NASDAQ:TAST) yaklaşık 500 milyon dolarlık bir yatırımla tamamen satın alma niyetini açıklamıştı. Bu hamle, yerel franchise’lara yönelmek ve daha genç bir demografiye hitap etmek için tasarlandı.

Restaurant Brands’in performansı, ilk çeyrek satışlarında beklentileri karşılayamayan rakibi McDonald’s (NYSE:MCD) ile tezat oluşturuyor. McDonald’s, geçtiğimiz yıl yaptığı fiyat artışlarının maliyet bilincine sahip müşterilerden gelen talebin azalmasıyla sonuçlanması nedeniyle zorluklarla karşılaştı.

Belirli kalemler hariç tutulduğunda, Restaurant Brands ilk çeyrekte hisse başına 73 cent kâr açıkladı ve bu rakam LSEG verilerine göre 72 cent olan konsensüs tahmininin biraz üzerinde gerçekleşti. Şirket ayrıca 1,69 milyar dolar olan piyasa beklentilerini aşarak 1,74 milyar dolar çeyrek geliri bildirdi.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Pınar Escort
Gürsel Escort
Danamandıra Escort
İçmeler Escort
Kazım Karabekir Escort
Güvercintepe Escort
Nenehatun Escort
Eyüp Sultan Escort
İcadiye Escort
Küçük Sinekli Escort
Öğümce Escort
Yavuztürk Escort
Akçaburgaz Escort
Şehsuvar Bey Escort
Yeniköy Escort
Mehmet Nesih Özmen Escort
Adem Yavuz Escort
Ömer Avni Escort
Namık Kemal Escort
Abdurrahman Nafiz Gürman Escort
Fevzi Çakmak Escort
Güvercintepe Escort
Örnek Escort
Mehmet Nesih Özmen Escort
Ballıca Escort
Rüzgarlıbahçe Escort
Saadetdere Escort
Yukarı Escort
Kuruçeşme Escort
Saraç İshak Escort
Suadiye Escort
Kuzguncuk Escort
Dağyenice Escort
Ulus Escort
Soğanlık Yeni Escort
Bülbül Escort
Çengilli Escort
Nenehatun Escort
Mehmet Akif Ersoy Escort
Mehmet Akif Escort
19 Mayıs Escort
Harmantepe Escort
Reşitpaşa Escort
Topçular Escort